Ez a weboldal cookie-kat használ a szolgáltatások nyújtásához, a hirdetések testreszabásához és a forgalom elemzéséhez. A weboldal használatával elfogadja ezt. További információk

Összefoglaló információk

Hol találhatok friss információkat a Csomagküldő.hu-ról?

Partnereinket és ügyfeleinket folyamatosan informáljuk hírleveleinkben, a partnerfelületen, facebookon, illetve a blogunkon is. Utóbbit az alábbi linkre kattintva érheti el: https://blog.csomagkuldo.hu/ 

Hol találom a Csomagküldő.hu átvevőhelyek nyitvatartását?

A nyitott átvevőhelyek listája az alábbi linken érhető el: https://www.csomagkuldo.hu/atvevohelyek. Alapértelmezettként Magyarország van beállítva, de a legördülő menüre kattitva kiválaszthat más országot is. A térképen egy jelölőre (markerre) kattintva megjelenik az adott átvevőhely címe és nyitvatartása. A piros ’Detail’ szóra kattintva megjelenik az összes információ az átvevőhelyről, amire szüksége lehet. Listanézetben görgessen le az oldal aljára, nyomja meg az összes betöltése gombot, majd a ctrl + F, billentyűkombi­nációt használva keresse ki a kívánt átvevőhelyet. 

Hogyan befolyásolják a kormányrendeletek a munkánkat?

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy csomagjait továbbra is biztonságban, a lehető leghamarabb megkapja. A magyar kormány a koronavírus vészhelyzettel kapcsolatban több intézkedést is hozott, melyeket az adott helyzethez igazítva rendszeresen felülvizsgál és módosít. Az aktuális intézkedésekről és korlátozásokról az alábbi weboldalakon tájékozódhat:

Mi az a HD/PP/Z-Point?

Különböző csomagszállítási módokat jelölő rövidítések. HD: házhozszállítás, PP: csomagpontok, Z-Point: a Packeta Group átvevőhelyei.

Válaszok az ügyfeleink kérdéseire

Hogyan működik a csomagok kiadása átvevőhelyeinken?

Amint a webáruház (feladó) átadja nekünk a terméket, mi azonnal e-mailt küldünk Önnek a nyomonkövetési számmal. Ennek köszönhetően nyomon követheti, hogy csomagja merre jár az alábbi linken: https://tracking.packeta.com/…cking/search Miután átadtuk a csomagot az Ön által választott átvevőhelynek, SMS-t és e-mail-t küldünk az átvételhez szükséges jelszóval. Attól a pillanattól kezdve 7 napon keresztül átveheti a csomagját.< Az átvevőhelyen csupán meg kell adnia a jelszavát és már át is veheti a csomagját. Bárkit elküldhet érte – nincs szükség a személyi igazolvány felmutatására (kivéve ha a webáruház ezt kifejezetten kéri), elég ha rendelkezik a jelszóval. Ha a csomag utánvétes, az utánvét összegét kiegyenlítheti készpénzben vagy bankkártyával is, függetlenül attól, hogy az adott átvevőhelyen van-e bankkártya terminál. Ha nincs terminál, de szeretne értintésmentesen, bankkártyával fizetni, jelezze ezt az átvevőhely alkalmazottjának, aki egy ún. fizetési linket külön Önnek az okostelefonjára. Erre a linkre kattintva, ott helyben ki tudja fizetni az összeget. Ha az adott héten nem ér rá, ne aggódjon: vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgála­tunkkal e-mailben vagy telefonon és mi ingyenesen meghosszabítjuk a csomag tárolási idejét 21 napra. 

A csomagom egy bezárt átvevőhelyen van, hogyan kapom meg a csomagomat?

Minden átvevőhelyünkkel napi kapcsolatban vagyunk. Ha az átvevőhely, ahová az Ön csomagja érkezett zárva van, akkor felvesszük Önnel a kapcsolatot, hogy módosítsuk egy másik átvevőhelyünkre, ami nyitva tart. Ezután kiszállítjuk a módosított helyre, amiről újabb sms és e-mail értesítést kap a jelszóval. Onnantól már át tudja venni csomagját az új átvevőhelyen. 

Hogyan tudom kideríteni, hogy az átvevőhely, ahol a csomagom van, nyitva van-e?

Átvevőhelyeinkkel folyamatosan tartjuk a kapcsolatot, így azok nyitvatartással kapcsolatos információit igyekszünk naprakészen tartani. Ezek publikusan elérhetők weboldalunkon. A változásokat szintén azonnal lekövetjük adatbázisunkban, így a webáruházak felé és a weboldalunkon is mindig az aktuálisan nyitva lévő átvevőhelyek és azok adatai kerülnek átadásra. Ez vonatkozik nemcsak a magyarországi átvevőhelyekre, hanem cégcsoportunk összes országára. A nyitott átvevőhelyek listáját itt találja meg: https://www.csomagkuldo.hu/atvevohelyek

Hogyan adhatok fel csomagot magánszemélyként?

Magánszemélyként a csomagfeladás minimum 3€-nak megfelelő utánvét összeggel lehetséges, amennyiben a Teljes árajánlat erről másként nem rendelkezik. Továbbá magánszemélyként csak olyan országba tud feladni csomagot, ahol van utánvétre lehetőség. Teljes árajánlatunkat az alábbi linken érheti el: https://www.csomagkuldo.hu/…tetelek-2018

Hogyan fizethetem ki az utánvéttel rendelt csomagomat?

Az utánvéttel rendelt csomagokat a magyarországi átvevőhelyeken készpénzzel és bankkártyával is ki tudja fizetni. Ha az átvevőhelyen nem áll rendelkezésre kártya-terminál, de szeretne értintésmentesen, bankkártyával fizetni, csak jelezze ezt az átadónak, aki egy ún. fizetési linket küld Önnek az okostelefonjára. Ezt a linket lekattintva, ott helyben ki tudja fizetni az összeget. 

Miért csak kártyával tudom kifizetni a csomagomat, mikor én készpénzes fizetéssel rendeltem meg?

Az utánvéttel rendelt csomagokat a magyarországi átvevőhelyeken készpénzzel és bankkártyával is ki tudja fizetni. 

El kellett utaznom vidékre, emiatt nem tudom átvenni a csomagomat (kiadásra vár) a megadott ponton. Mit lehet ilyenkor tenni?

Ha Ön nem tudja átvenni, akkor megbízhat mást is az átvétellel. Ehhez, csak a kiadáshoz szükséges jelszót kell átadnia a megbízott személynek. Ha a fentebb említett mód nem megoldható, akkor az Ön kérésére átirányítjuk csomagját a közelében található átvevőhelyünkre. A harmadik mód: meghosszabbíthatjuk a csomag tárolási idejét az átvevőhelyen. Amennyiben csak rövid időre utazott el, akkor ez az opció a javasolt. 

Home office-ban vagyok, emiatt nem tudok elmenni az átvevőhelyre a csomagomért. Kérhetek házhozszállítást?

Amennyiben a településen található egy másik, nyitva tartó átvevőhelyünk, akkor elsősorban oda tudjuk átirányítani a csomagokat. Ha az nem megfelelő Önnek, akkor kivételes esetekben átirányítjuk házhozszállításra a csomagját, ebben az esetben azonban a házhozszállítás költsége Önt terheli. Ha nem megfelelőek a fentebb említett lehetőségek, akkor a csomag visszaküldésre kerül a webáruházhoz. Ilyen esetben náluk tudja újra megrendelni a terméket, de házhozszállítást kérve. 

Meg lehet változtatni a kézbesítés címét a bezárt átvevőhelyről a saját címemre (házhozszállítás)?

Elsőként a bezárt átvevőhely közelében található átvevőhelyek valamelyikére próbáljuk meg módosítani csomagját. Amennyiben ez nem megfelelő Önnek és mindenképpen szeretné házhoz kérni, akkor írjon nekünk az info@csomagkuldo.hu e-mail címre, és a házhozszállítási díj különbözetének megfizetése mellett kivételes esetekben át tudjuk irányítani csomagját az Ön címére. 

A csomagom már úton van, de szeretném átirányítani egy másik átvevőhelyre?

A jelenlegi beállítás alapján a csomagját egyeztetés után átirányítjuk az Önnek nem megfelelő átvevőhelyről a legközelebbi nyitva tartó átvevőhelyünkre. Csomagja a megfelelő átvevőhelyre történő megérkezésekor SMS-ben és e-mailben értesítést küldünk Önnek. Onnantól kezdve a kapott jelszóval tudja átvenni csomagját. 

Az üzlet, ahol a csomagokat szoktam feladni, zárva van, mit tudok tenni?

Csomagjait a Csomagküldő.hu bármely más átvevőhelyén feladhatja. Az aktuális listát a weboldalunkon találhatja: https://www.csomagkuldo.hu/atvevohelyek

Az átvevőhely nyitva van, de nem módomban átvenni a csomagomat. Ha nem veszem át a csomagot visszaküldik a feladónak? Visszatérítik a pénzem?

Igen, amennyiben nyitva van az átvevőhely és nem veszi át a csomagot, visszaküldjük a feladónak. Amennyiben nem utánvétes, hanem előre kifizetett csomagról van szó, kérjük lépjen kapcsolatba a webáruházzal az esetleges visszatérítés miatt. 

Hol tudom meghosszabbítani a csomagom tárolási idejét?

Csomagja tárolási idejének meghosszabbítása érdekében írjon a következő e-mail címünkre: info@csomagkuldo.hu vagy hivjon minket az ügyfélszolgálatunk nyitvatartási idejében (hétfő, kedd, szerda, péntek: 08:00 – 18:00, csütörtök: 08:00 – 20:00) a +36 1 400 88 06 telefonszámon. 

Hol találok naprakész információkat a Csomagküldőről?

Partnereinket folyamatosan tájékoztatjuk a Facebook oldalunkon, blogunkon, hírleveleinkben, valamint partnerfelületünk nyitó oldalain. 

A csomagokhoz kell nyomtatni címkét vagy elég ha kézzel rá van írva minden információ a csomagra?

Minden csomaghoz kell nyomtatni címkét az ÁSZF 2.számú melléklete (Csomag felcímkézés szabályai) alapján. Lásd: https://www.csomagkuldo.hu/…tetelek-2018 

Hol látom, hogy hol jár a csomagom?

Weboldalunkon, a csomag nyomonkövetése mezőbe írja be a csomag azonosításra szolgáló Z-számot: https://tracking.packeta.com/…cking/search 

Honnan tudom, hogy megérkezett a csomagom az átvevőhelyre?

SMS-ben és e-mail-ben is kap róla tájékoztatást, valamint az átvételhez szükséges jelszót.

Hogyan tudok visszaküldeni egy csomagot?

Amennyiben a webáruház minket jelöl meg a csomagok visszaküldésére is (a webáruház weboldalán tud erről tájékozódni), úgy a webáruház által megadott 9 jegyű ID kód feltűntetésével a csomagon, bármelyik Csomagköldő.hu átvevőhelyen leadhatja a visszaküldeni kívánt csomagját.

Ha visszaküldök csomagot, be kell csomagolnom?

Igen, visszaküldésnél ugyanúgy kell eljárni, mint csomagfeladásnál. A csomagolásról itt talál hasznos tanácsokat: https://files.packeta.com/…goláshoz.pdf Arra ügyeljen a csomagcímke felragasztásakor, hogy a vonalkódot (és az adatokat) ne ragassza le semmivel, mert a vonalkódolvasók nem tudják beolvasni a kódot. Illetve egyes ragasztók oldhatják a nyomtató tintát.

Hogyan lehet csomagot visszaküldeni Romániában?

Romániában is működik az átvevőhelyes visszaküldés, amennyiben az átvevőhelyen lehet csomagot átvenni és feladni is. Viszont lassabban ér vissza a csomag, mint oda. Csak és kizárólag akkor fogadnak el az átvevőhelyek visszacsomagot, ha van rajta címke a visszaküldéshez, ugyanis a romániai átvevőhelyeken nem tudnak címkét nyomtatni. Amennyiben ez nem felel meg az ügyfélnek, visszaküldheti a csomagot egy tetszés szerint választott romániai szállítóval a román depóba (Bukarestbe) (cím: https://www.csomagkuldo.hu/…olgaltatasok). Az első opció ingyenes az ügyfélnek, viszont az utóbbi nem.

Hol találom a Csomagküldő.hu szegedi depóját?

6728 Szeged, Dorozsmai út 35, Délép telep. A cím a Google térképen: https://goo.gl/…pmtppkWSHyQ8 A pontos koordináták: 46°16'16.3"N 20°05'43.4"E Szeged, Kiskundorozsma, 6728 Egy autókereskedés mellett kell bemenni a sorompón, majd egy fehér-piros új épület mellett kell elkanyarodni. A Csomagküldő.hu depó a sárga kapun belül található. Csomagfeladás webáruházaknak: munkanapokon 8–10.30 óra vagy 14.30–17 óra között.

Hol találom a Csomagküldő.hu debreceni depóját?

4031 Debrecen, István út 151. sz, behajtás a Vértesi út és a Déli sor kereszteződésénél. A depó a Fagyi Shop után található 60 méterrel. A cím a Google térképen: https://goo.gl/…47JFLdpnMV29 A pontos koordináták: 47°30'39.2"N 21°36'05.2"E Debrecen. Csomagfeladás webáruházaknak: munkanapokon 8–10:30 óra vagy 14:30–17 óra között.

Hol találom a Csomagküldő.hu budapesti depóját?

Csomagfeladás magánszemélyeknek: Teve u. 60, 47°32'23.7"N 19°04'28.2"E, munkanapokon 08:00–16:00 között. Csomagfeladás webáruházaknak a Teve utca felől: Teve u. 60, 47°32'23.7"N 19°04'28.2"E, munkanapokon 08:00–16:00 között. Vagy Csomagfeladás webáruházaknak a Forgách utca felől: Forgách utca 16, 47°32'20.8"N 19°04'25.5"E, Zing Burger mellett, munkanapokon 10:00–18:30 között.

Hol találom a Csomagküldő.hu győri depóját?

9027 Győr, Hűtőház u. 25. Csomagfeladás munkanapokon 9:30–11:00 vagy 14.30–16:30 között.

Hol találom a Csomagküldő.hu veszprémi depóját?

8200 Veszprém, Kistó u. 17. Csomagfeladás munkanapokon 9:30–11:00 vagy 14.30–16:30 között.

Válaszok az átvevőhelyek részére

Átvevőhely vagyok, de nincs bankkártya terminálom, de kártyával szeretné fizetni a címzett az utánvét összegét. Mi a teendő?

Erre is van megoldásunk, a címzettnek még ott sem kell készpénzben kifizetnie az utánvét díjat, ahol nincs bankkártya terminál. Ilyen esetben a címzettnek küldünk e-mailben és SMS-ben egy linket, amelyre rákattintva egy online fizetési oldalra kerül, ahol kifizetheti az utánvét összegét, online fizetésre alkalmas bankkártyával. Vagy a csomag átadásánál, a jelszó megadásakor, Ön egy gomb megnyomásával generálhat a partner felületen egy SMS üzenetet a címzett részére, amely a fent említett linket tartalmazza. A tranzakció eredménye azonnal látható a rendszerben. 

Ha egy másik átvevőhely csomagját hozzám irányítják, kapok érte jutalékot?

Igen, amennyiben a csomagokat átirányítják a nyitva tartó, illetve kevésbé leterhelt átvevőhelyekre, a csomag fogadásáért jóváírjuk a jutalékot. Ha a csomagokat nem irányítják át a a rendszerben, “Úton van” állapotban maradnak. Ez esetben vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgála­tunkkal. 

Miért nem tudom elérni a kapcsolattartómat?

Sajnáljuk, a telefonhívások száma miatt sajnos előfordulhat, hogy a kapcsolattartója nem elérhető. Ez esetben kérjük próbálja meg pár perccel később újra hívni, vagy írjon neki egy e-mailt, és ő felveszi Önnel a kapcsolatot amilyen hamar csak lehet. 

Mi lesz a jutalékkal, ha az ügyfél a online fizetési megoldásunkon keresztül fizet?

Amennyiben Ön küldi ki az SMS-t az online fizetési linkkel, akkor jogosult az utánvét kezelésért járó jutalékra. 

Elfogadhatom a készpénzes fizetéseket?

Igen, azonban Ön és ügyfelei biztonsága érdekében ajánljuk, hogy javasolja a bankkártyával vagy az online fizetési linken keresztül lebonyolított tranzakciókat 

Az átvevőhelyemen nincs bankkártya terminál, tudnának azonnal telepíteni nekem egyet?

Azonnal telepítésre sajnos nincs lehetőség, azonban ha szeretne bankkártya terminált, keresse a kapcsolattartóját. A készpénzes fizetés helyett addig is az online fizetési megoldásunk használatát javasoljuk. 

Nem sikerült a fizetés a fizetési kapun keresztül. Mi a teendő?

Kérem vegye fel a kapcsolatot a technikai osztályunkkal a +36 1 400 8806 te­lefonszámon. Kollégáink elérhetőek minden munkanapon 08:00 és 17:00 óra között. 

Megfertőződhetek, ha megérintem a csomagokat?

Erre nagyon kicsi az esély, ha betartja a javasolt óvintézkedéseket. Mosson gyakran kezet vagy használjon kézfertőtlenítőt, ha kapcsolatba kerül más személlyel, illetve csomag és készpénz átadása után is. Szintén jó megoldás a kesztyű használata. 

Szeretnék az Önök átvevőhelyévé válni!

Nagyon örülünk az érdeklődésének! Ezen a linken megtalál minden szükséges információt a folyamatról: https://www.csomagkuldo.hu/…n-partnerunk 

Honnan tudhatom meg, hogy kinyithat-e az átvevőhelyem?

A magyar kormány a koronavírus vészhelyzettel kapcsolatban több intézkedést is hozott, melyeket az adott helyzethez igazítva rendszeresen felülvizsgál és módosít. Ezek aktuális állásáról az alábbi weboldalakon tájékozódhat:

Mit tegyek, ha be kell zárnom az átvevőhelyemet?

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot az info@csomagkuldo.hu e-mail címen, vagy az alábbi telefonszámon: +36 1 400 88 06. Nyitvatartási idő: Héfőt, kedd, szerda, péntek: 08:00 – 18:00, csütörtök: 08:00 – 20:00, Az átvevőhelyén található csomagokat át kell adnia egy szállítónak. Készítse össze a gyüjtőcsomagot, és a sofőr majd aláírja a szállítólevelet.

Válaszok a webshopok részére

Hol találok aktuális információkat a webáruházak számára?

Partnereinket folyamatosan informáljuk a blogunkon, a facebook oldalunkon, hírleveleinkben, valamint a partnerfelületen. 

Vannak változások, korlátozások a raktári és a logisztikai műveletekben? Folytathatjuk a szállítást?

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy biztonságosan kézbesítsük az Ön csomagjait. A nemzetközi átvevőhely hálózatunk elérhető, mind Magyarországon, mind külföldön! A nemzetközi logisztikai hálózatunk továbbra is megbízhatóan működik, igyekszünk minden csomagot eljuttatni címzettekhez. 

Milyen korlátozások várnak ránk a csomagjaink nemzetközi kézbesítésével kapcsolatban?

A nemzetközi logisztikai hálózatunk továbbra is megbízhatóan működik, igyekszünk minden csomagot eljuttatni külföldre. Folymatosan frissülő tájékoztatót a blogunkon talál az alábbi linken: https://blog.csomagkuldo.hu/…orlatozasok/ 

Hogyan zajlik a bankkártyás fizetés? (utánvétes csomag esetében)

Az utánvétes csomagokat az átvevőhelyeken a címzettek készpénzzel és bankkártyával is ki tudják fizetni. Bankkártyával terminálon keresztül tud fizetni a címzett, ugyanúgy, ahogyan más üzletekben is. Viszont a címzettnek nem kell készpénzben kifizetnie az utánvét összegét még ott sem, ahol nincs bankkártya terminál. Ilyen esetben az átvevőhely alkalmazottja egy linket küld e-mailben és SMS-ben a címzettnek, amelyre kattintva, átkerül egy online fizetési oldalra, ahol kifizetheti az utánvét összegét, online fizetésre alkalmas bankkártyával. Így sem az átvevőhely alkalmazottjának, sem pedig a címzettnek nem kell készpénzzel érintkeznie. A csomag átadásánál, jelszó megadásakor, az átvevőhely alkalmazottja egy gomb megnyomásával generálhat a partner felületen egy SMS üzenetet a címzettnek, amely a fent említett linket tartalmazza. A tranzakció eredménye azonnal látható a rendszerben. 

Ki határozza meg a beszedendő utánvét összegét?

Természetesen a feladó határozza meg a beszedendő utánvét összegét. 

Külföldi pénznem esetén kinek kell átváltania az összeget?

A feladónak kell átváltania az összeget az aktuális árfolyam alapján. A Magyar Nemzeti Bank legfrissebb hivatalos devizaárfolyamait itt érheti el: https://www.mnb.hu/arfolyamok 

A csomag átvevőhelyre történő érkezéséről kap értesítést a címzett?

Igen, kap értesítést, emailben és sms-ben is.

Kitöltöttem a FELADÓ rész adatait és van egy olyan, hogy „webáruház/feladó jelzése” itt mit kell megadni?

Azt kell megadni, amit a címkén szeretne látni. Általában cégnév vagy a webshop neve szerepel ebben a mezőben. 

Hogyan történik a kártyás fizetés az átvevőhelyen, ha ezt engedélyezem a felhasználói fiókomban? Hogyan érkezik meg a számlámra a kártyával kifizetett összeg?

Minden általunk beszedett utánvétet a megadott számlaszámra utalunk el, heti 1 alkalommal. Az ÁSZF 3.számú melléklete (bankkártyás fizetési feltételek) alatt talál további információkat. Lásd: https://www.csomagkuldo.hu/…tetelek-2018 

Mennyibe kerül az utánvét? Ebben az esetben, hogy kerül a feladó számlájára a pénz? Ilyenkor az utánvét összegénél úgy kell beírni a fizetendő összeget, hogy a termék értéke + az utánvétkezelés dí­ja?

Minden általunk beszedett utánvétet a megadott számlaszámra utalunk el, heti 1 alkalommal. ÁSZF 3.számú melléklete (bankkártyás fizetési feltételek) szerint. Az utánvét kezelés díját pedig a Teljes Árajánlatunk tartalmazza, országonként és szállítónként lebontva. Lásd: https://www.csomagkuldo.hu/…tetelek-2018 A beszedendő utánvét összeget Ön határozza meg attól függően, hogy az utánvét kezelés költségét rá akarja-e terhelni a vásárlóra vagy sem. Ha nem akarja ráterhelni, akkor a beszedendő utánvét összeg a termék árával lesz egyenlő. Ha rá akarja terhelni a vásárlóra az utánvétkezelés költségét, akkor a beszedendő összeg a termék ára + az utánvét költsége lesz. 

Van-e értékbiztosítás a csomagokra?

Igen, van. Függ a választott szolgáltatótól és a megadott csomag értéktől. További részletekért tekintse meg a Teljes árajánlatunkat. https://www.csomagkuldo.hu/…tetelek-2018 

Amikor a CSOMAGFELADÁS menüpontnál meg kell adni, hogy pl. házhozszállítás a kiválasztott mód, akkor a felsorolt lehetőségek közül honnan tudom, hogy melyik számomra a legkedvezőbb?

A díjakról előzetesen kell tájékozódnia és ez alapján kell szolgáltatót választani. Részleteket a Teljes árajánlatunkban talál. Lásd: https://www.csomagkuldo.hu/…tetelek-2018 

A CSOMAG FELADÁS résznél a „rendelés száma“ a legvégén generálódik automatikusan?

Rendelési szám = a csomag megjelölése az Ön webáruházában. Amennyiben nincs automatikus rendelési szám generálása webáruházának, úgy Ön adja meg. Egy rendelési számot azonban csak egyszer lehet felhasználni. Nem utólag generálja a rendszer, hanem csomagfeladás előtt kell megadni. 

Miért számláztak ki biztosítást, ha én nem választottam ki, hogy szeretnék?

A biztosítás a csomagfeladás elválaszthatalan része. Olyan kiegészítő szolgáltatás, amellyel a csomag veszteség, lopás, vagy sérülés esetén biztosításra kerül a benyújtásának időpontjában megadott értékig. A feltüntetett érték nem haladhatja meg a csomag tartalmának tényleges árát. További részletekért tekintse meg a Teljes Árajánlatunkat . Lásd: https://www.csomagkuldo.hu/…tetelek-2018 

Milyen alakú csomagot adhatok fel?

A legtöbb esetben nincs korlátozás a csomagok alakjával kapcsolatban, néhány futárszolgálatot kivéve. Ezekről a kivételekről részletesebben a Teljes árajánlatban tájékozódhat. Lásd: https://www.csomagkuldo.hu/…tetelek-2018 

A számlán nem látom a részleteket, hogy miért is fizettem. Hol látom ezt?

A számlamelléklet elérhető minden ügyfél partnerfelületén, a Számlák menüpontban. Itt részletezve megtalálja a költségket. 

Drágább lett a csomagom, mint amennyi a Teljes árajánlatban szerepelt. Miért?

Elképzelhető, hogy csomagja túlsúlyos volt, esetleg feláras szolgáltatást vett igénybe. Részletekről tájékozódjon ÁSZF-ünk Teljes árajánlat mellékletében. Lásd: https://www.csomagkuldo.hu/…tetelek-2018 

Már eltelt X idő, miért nincs még nálam/a címzettnél a csomagom?

A csomagok szállítási ideje eltérő a szállítás módjától és a célországtól függően. A várható szállítási időről adunk tájékoztatást minden egyes ország esetében, azonban ezek csak tájékoztató jellegű információk. (D = a felvétel napja; D+1: felvétel napja + 1 nap (másnap); D+2: felvétel napja + 2 nap, stb…) Lásd: https://www.csomagkuldo.hu/…ok-kulfoldre 

Regisztráltam webshopként, de miért nem tudok rögtön feladni csomagot?

Regisztrációja jóváhagyásra kell hogy kerüljön, ezzel kapcsolatban kollegánk keresni fogja Önt. A regisztráció jóváhagyása legkésőbb 3 munkanapon belül kell, hogy megtörténjen, ám az esetek döntő többségében ez csupán egy munkanap 

Mi az a reklamációs asszisztens?

Webáruházak számára kialakított szolgáltatás, melynek használatával, a reklamációs csomagokat egy 9 jegyű ID segítségével a címzett visszaküldheti a webáruháznak, bármely átvevőhelyünkön leadva. Bővebb információ: https://www.csomagkuldo.hu/…olgaltatasok 

Mi az a CZ Zásilkovna domů HD és az SK Packeta domov HD?

A CZ Zásilkovna domů HD szolgáltatás a Zásilkovna saját házhozszállítási szolgáltatása, mely a korábbi CZ Házhozszállítás HD (Best Delivery Solution) helyét veszi át, míg az SK Packeta domov HD a Packeta Slovakia saját házhozszállítási szolgáltatása, mely az SK Házhozszállítás HD helyét veszi át. Az árak, illetve az ID-k nem változnak. E szolgáltatásokkal kézbesített csomagokat minden esetben egy piros, Packeta vagy Zásilkovna feliratú autó fogja kézbesíteni Önnek és ügyfeleinek 

Mi az a térfogatsúly?

Néhány futárszolgálat a csomagok súlyának megadásánál a térfogatsúly súlyértéket használja. Kiszámításáról részletesebb információt Teljes Árajánlatunkban talál. (Lásd: https://www.csomagkuldo.hu/…tetelek-2018) Érintett országok: 

Vámügyi eljárással kapcsolatos kérdések

Miért kell vámáru-nyilatkozatot kitöltenem?

Az Európai Unión belüli csomagküldés esetén nem szükséges a vámügyintézés, viszont minden EU-n kívülre küldött csomag esetén elengedhetetlen. Szállítópartnereink jelenleg az alábbi ún. „harmadik országokba” kézbesítik az Ön csomagjait: Svájc, Lichtenstein, Oroszország, Ukrajna, USA, Egyesült Királyság. 

Nem tudom kitölteni a vámáru-nyilatkozatot. Hol kaphatok segítséget?

Az útmutatót a kitöltéshez itt találja. 

Mi az a vámtarifaszám (VTSZ)? Honnan tudom mi a vámtarifaszám?

Minden termékhez tartozik egy vámtarifaszám, mely a vámtarifa besorolása miatt rendkívül fontos. A Kombinált Nómenklatúra alapján állapítják meg, és akár évente is változhat. A vámtarifaszám besorolása befolyásolja a termék után fizetendő adó összegét. A terméke vámtarifaszámát megtudhatja például itt vagy itt

Mi az az ÁFA-azonosító (VAT registration number)?

Az Egyesült Királyságba küldött csomagot esetén az EORI-szám mellett szükséges rendelkeznie ÁFA-azonosítóval is, amelyet itt tud igényelni. 

Mi az az EORI-szám?

Az EORI-szám, más néven vámazonosító szám, egy egyedi azonosító szám a vámjogszabályok hatálya alá tartozó tevékenységekhez. EORI-számot a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ügyfélszolgálatán tud igényelni, kitöltött nyomtatvánnyal. További információkat és az igénylés módját itt találja. 

A Csomagküldő adja az EORI-számot az ügyfélnek?

Nem. EORI-számot a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ügyfélszolgálatán tud igényelni, kitöltött nyomtatvánnyal. Az EORI-számmal kapcsolatos információkat és az igénylés módját itt találja. 

Hogyan szerezhetem meg az EORI-számomat?

EORI-számot a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ügyfélszolgálatán tud igényelni, kitöltött nyomtatvánnyal. Az EORI-számmal kapcsolatos információkat és az igénylés módját itt találja. 

Van EORI-számom, de mégse tudok az Egyesült Királyságba küldeni csomagot. Miért van ez?

Az Egyesült Királyságba küldött csomagok esetén a magyarországon igényelt EORI-szám mellett szüksége lesz az egyesült királyságbeli EORI-számára is a vámáru-nyilatkozat kitöltéséhez. Emellett megkövetelik az ÁFA-azonosítót (VAT registration number) is. Az azonosítókat az alábbi elérhetőségeken igényelheti: UK EORI-szám igénylése https://www.gov.uk/eori UK ÁFA-azonosító igénylése https://www.gov.uk/…-to-register 

Mi az a 10-jegyű TARIC-kód?

Kombinált Nómenklatúrán alapul + 2 alszám jelenti a TARIC-alszámokat. Körülbelül tízezer alszámot tartalmaz és a közös vámtarifa alapját képezi. Az áruk besorolását jelzi. A besorolás befolyásolja a vámokat, jövedéki adókat, az import ÁFÁ-t, a származáskezelést, a kedvezményes vámokat és az exoport-import korlátozásokat. TARIC= Online integrált vámtarifa- adatbázis. 

Mi az a 6-jegyű HS-kód?

Harmonizált Áruleíró és Kódrendszer. A Vámigazgatások Világszervezetének rendszere a forgalmazott áruk leírására és kategorizálására. Hol találom a a Közvetett vámjogi képviseletről szóló szerződést és a meghatalmazást az adóügyi eljárásokhoz? itt

Kihez forduljak vámügyi kérdésekkel kapcsolatban?

A cégcsoport vámügyi szakértőit a customs@packeta.com e-mail címen érheti el, angol vagy cseh nyelven. 

Hol találom a Vámjogi képviseleti bizományi szerződést?

itt

Hogyan fogom megkapni az exporthoz szükséges dokumentumokat?

Az export dokumentumokat automatikusan elküldjük az Ön e-mail címére. 

Hol találok további információkat a Brexittel kapcsolatban?

A Csomagküldő.hu blogján és a NAV Brexit tudnivalókat összesítő weboldalán

Mi az az EAD illetve a MRN?

Az EAD kód a kiviteli kísérő okmány (KKO) száma, míg a MRN az árumozgatási hivatkozási szám. 

Milyen vámkezelési módszerek közül választhatok?

A vámkezelési módokról itt találhat további információkat.