Ez a weboldal cookie-kat használ a szolgáltatások nyújtásához, a hirdetések testreszabásához és a forgalom elemzéséhez. A weboldal használatával elfogadja ezt. További információk

Összefoglaló információk

Hol találhatok friss információkat a Csomagküldő.hu-ról?

Partnereinket folyamatosan informáljuk hírleveleinkben, illetve blog oldalunkon is. Utóbbit a következő linkre kattintva érheti el: https://blog.csomagkuldo.hu/ 

Hol találom a Csomagküldő.hu átvevőhelyek nyitvatartását?

A nyitott átvevőhelyek listája a következő linken érhető el: https://www.csomagkuldo.hu/atvevohelyek. Alapértelmezettként Magyarország van beállítva, de a legördülő menüre kattitva kiválaszthat más országot is. A térképen rákattintva egy jelölőre (markerre) megjelenik az adott átvevőhely címe és nyitvatartása. Ha rákattint a pirossal jelzett ’Detail’ szövegre, akkor megnyílik az átvevőhely összes adata. Listanézetben görgessen le az oldal aljára, nyomja meg az összes betöltése gombot, majd a ctrl + F, billentyűkombi­nációt használva keresheti ki a kívánt átvevőhelyet, és a hozzá tartozó részletes információkat. 

Hogyan befolyásolják a kormányrendeletek a munkánkat?

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy csomagját továbbra is biztonságban kézhez kapja. A magyar kormány a koronavírus vészhelyzettel kapcsolatban több intézkedést is hozott, melyeket az adott helyzethez igazítva rendszeresen felülvizsgál és módosít. Ezek aktuális állásáról az alábbi weboldalakon tájékozódhat:

Mi az a HD/PP/Z-Point?

Különböző csomagszállítási módokat jelölő rövidítések. HD: házhozszállítás, PP: csomagpontok (boxok), Z-Point: átvevőhelyek (shopok)

Válaszok az ügyfeleink kérdéseire

Hogyan működik a csomagok kiadása átvevőhelyeinken?

Amint a webshop (feladó) átadja a terméket számunkra, mi azonnal e-mailt küldünk Önnek a nyomonkövetési azonosítóval. Ennek köszönhetően „online követheti“ csomagját ezen a linken: https://tracking.packeta.com/…cking/search Miután átadtuk a csomagot az Ön által választott átvevőhelynek SMS-t és e-mail-t küldünk egy jelszóval. Attól a pillanattól kezdve átveheti a csomagot 7 napon keresztül. Az átvevőhelyen csupán meg kell adni a jelszót és már meg is kapja a csomagot. Bárkit elküldhet érte – a személyi igazolvány felmutatására nincs szükség (kivéve ha a webáruház ezt kifejezetten kéri), elég ha rendelkezik a jelszóval. Ha a csomag utánvétes, akkor kiegyenlítheti az összeget készpénzben vagy akár ott helyben bankkártyával (függetlenül attól, hogy az adott átvevőhelyen van-e bankkártya terminál). Ha nincs terminál, de szeretne értintésmentesen, bankkártyával fizetni, csak jelezze ezt az átadónak, aki egy ún. fizetési linket külön Önnek az okostelefonjára. Ezt a linket lekattintva, ott helyben ki tudja fizetni az összeget. Ha az adott héten nem ér rá, ne aggódjon: küldjön egy válasz SMS-t és mi ingyenesen meghosszabítjuk a csomag tárolási idejét 21 napra. A átvett terméket azonnal megnézheti az átvevőhelyen kicsomagolhatja esetleg visszaküldheti, ha az valamilyen oknál fogva nem felel meg elvárásainak, reklamációs asszisztens szolgáltatásunkat is igénybe veheti (amennyiben ezt a webáruház engedélyezi). 

A csomagom egy bezárt átvevőhelyen van, hogy kapom meg a csomagomat?

Minden átvevőhelyünkkel napi kapcsolatban vagyunk. Ha az átvevőhely, ahová az Ön csomagja érkezett zárva van, akkor felvesszük Önnel a kapcsolatot, hogy módosítsuk egy másik átvevőhelyünkre, ami nyitva tart. Ezután kiszállítjuk a módosított helyre, amiről újabb sms és e-mail értesítést kap a jelszóval. Onnantól már át tudja venni csomagját az új átvevőhelyen. 

Hogyan tudom kideríteni, hogy az átvevőhely, ahol a csomagom van, nyitva van-e?

Átvevőhelyeinkkel folyamatosan tartjuk a kapcsolatot, így azok nyitvatartással kapcsolatos információit igyekszünk naprakészen tartani. Ezek publikusan elérhetők weboldalunkon. A változásokat szintén azonnal lekövetjük adatbázisunkban, így a webáruházak felé és a weboldalunkon is mindig az aktuálisan nyitva lévő átvevőhelyek és azok adatai kerülnek átadásra. Ez vonatkozik nemcsak a magyarországi átvevőhelyekre, hanem cégcsoportunk összes országára. A nyitott átvevőhelyek listáját itt találja meg: https://www.csomagkuldo.hu/atvevohelyek

Hogyan adhatok fel csomagot magánszemélyként?

Magánszemélyként a csomagfeladás minimum 3€-nak megfelelő utánvét összeggel lehetséges, amennyiben a Teljes árajánlat erről másként nem rendelkezik. Továbbá magánszemélyként csak olyan országba tud feladni csomagot, ahol van utánvétre lehetőség. Teljes árajánlatunkat az alábbi linken érheti el: https://www.csomagkuldo.hu/…tetelek-2018

Hogyan fizethetem ki az utánvéttel rendelt csomagomat?

Az utánvéttel rendelt csomagokat a magyarországi átvevőhelyeken készpénzzel és bankkártyával is ki tudja fizetni. Ha az átvevőhelyen nem áll rendelkezésre kártya-terminál, de szeretne értintésmentesen, bankkártyával fizetni, csak jelezze ezt az átadónak, aki egy ún. fizetési linket küld Önnek az okostelefonjára. Ezt a linket lekattintva, ott helyben ki tudja fizetni az összeget. 

Miért csak kártyával tudom kifizetni a csomagomat, mikor én készpénzes fizetéssel rendeltem meg?

Az utánvéttel rendelt csomagokat a magyarországi átvevőhelyeken készpénzzel és bankkártyával is ki tudja fizetni. 

El kellett utaznom vidékre, emiatt nem tudom átvenni a csomagomat (kiadásra vár) a megadott ponton. Mit lehet ilyenkor tenni?

Ha Ön nem tudja átvenni, akkor megbízhat mást is az átvétellel. Ehhez, csak a kiadáshoz szükséges jelszót kell átadnia a megbízott személynek. Ha a fentebb említett mód nem megoldható, akkor az Ön kérésére átirányítjuk csomagját a közelében található átvevőhelyünkre. A harmadik mód: meghosszabbíthatjuk a csomag tárolási idejét az átvevőhelyen. Amennyiben csak rövid időre utazott el, akkor ez az opció a javasolt. 

Home office-ban vagyok, emiatt nem tudok elmenni az átvevőhelyre a csomagomért. Kérhetek házhozszállítást?

Amennyiben a településen található másik, nyitva tartó átvevőhelyünk, akkor elsősorban oda tudjuk átirányítani a csomagokat. Ha az nem megfelelő Önnek, akkor kivételes esetekben átirányítjuk házhozszállításra a csomagját, ebben az esetben azonban a házhozszállítás költsége Önt terheli. Ha nem megfelelőek a fentebb említett lehetőségek, akkor a csomag visszaküldésre kerül a webáruházhoz. Ilyen esetben náluk tudja újra megrendelni a terméket, de házhozszállítást kérve. 

Meg lehet változtatni a kézbesítés címét a bezárt átvevőhelyről a saját címemre (házhozszállítás)?

Elsőként a bezárt átvevőhely közelében található átvevőhelyek valamelyikére próbáljuk meg módosítani csomagját. Amennyiben ez nem megfelelő Önnek és mindenképpen szeretné házhoz kérni, akkor írjon nekünk az info@csomagkuldo.hu e-mail címre, és a házhozszállítási díj különbözetének megfizetése mellett kivételes esetekben át tudjuk irányítani csomagját az Ön címére. 

A csomagom már úton van, de szeretném átirányítani egy másik átvevőhelyre?

A jelenlegi beállítás alapján a csomagját egyeztetés után átirányítjuk az Önnek nem megfelelő átvevőhelyről a legközelebbi nyitva tartó átvevőhelyünkre. A módosított pontra történő megérkezéskor SMS-ben és e-mailben értesítést küldünk Önnek. Onnantól a kapott jelszóval tudja átvenni csomagját. 

Az üzlet, ahol a csomagokat szoktam feladni, zárva van, mit tudok tenni?

A csomagjait a Csomagküldő bármely más olyan átvevőhelyén feladhatja, ahol csomag feladásra is van lehetőség. Az aktuális listát a weboldalunkon tesszük közzé: https://www.csomagkuldo.hu/atvevohelyek

Az átvevőhely nyitva van, de nem szeretnék kimozdulni. Ha nem veszem át a csomagot visszaküldik a feladónak? Visszatérítik a pénzem?

Igen, amennyiben nyitva van az átvevőhely és nem veszi át a csomagot, visszaküldjük a feladónak. Amennyiben nem utánvétes, hanem előre kifizetett csomagról van szó, kérjük lépjen kapcsolatba a webáruházzal az esetleges visszatérítés miatt. 

Hol tudom meghosszabbítani a csomagom tárolási idejét?

Csomagja tárolási idejének meghosszabbítása érdekében írjon a következő e-mail címünkre: info@csomagkuldo.hu vagy hivjon minket, ügyfélszolgálatunk nyitvatartási idejében (hétfő – péntek: 08:00 – 18:00 óra között) a +36 1 400 88 06 telefonszámon. 

Hol találok naprakész információkat a Csomagküldőről?

Partnereinket folyamatosan Facebook oldalunkon, hírleveleinkben, valamint online partnerfelületünk nyitó oldalain. Továbbá vállalati blogunkban: https://blog.csomagkuldo.hu/ 

A csomagokhoz kell nyomtatni címkét vagy elég ha kézzel rá van írva minden információ a csomagra?

Minden csomaghoz kell nyomtatni címkét. Az ÁSZF 2.számú melléklet Csomag felcimkézésnének szabályai alapján. Lásd: https://www.csomagkuldo.hu/…tetelek-2018 

Hol látom, hogy hol jár a csomagom?

Weboldalunkon, a csomag nyomonkövetése mezőbe írja be a csomag azonosításra szolgáló Z-számot: https://tracking.packeta.com/…cking/search 

Honnan tudom, hogy megérkezett a csomagom az átvevőhelyre?

SMS-ben és e-mail-ben is kap róla tájékoztatást, valamint az átvételhez szükséges jelszót.

Hogy tudok visszaküldeni csomagot?

Amennyiben a webáruház minket jelöl meg a csomagok visszaküldésére is (a webáruház weboldalán tud erről tájékozódni), úgy a webáruház által megadott 9 jegyű ID kód feltűntetésével a csomagon, bármelyik Csomagköldő.hu átvevőhelyen leadhatja a visszaküldeni kívánt csomagját.

Ha visszaküldök csomagot, be kell csomagolnom?

Igen, visszaküldésnél ugyanúgy kell eljárni, mint csomagfeladásnál. A csomagolásról itt talál hasznos tanácsokat: https://files.packeta.com/…goláshoz.pdf Arra ügyeljen a csomagcímke felragasztásakor, hogy a vonalkódot (és az adatokat) ne ragassza le semmivel, mert a vonalkód szkennerek nem tudják majd olvasni a kódot. Illetve egyes ragasztók oldhatják a nyomtató tintát.

Hogyan lehet csomagot visszaküldeni Romániában?

Romániában is működik az átvevőhelyes visszaküldés, amennyiben az átvevőhelyen lehet csomagot átvenni és feladni is. Viszont lassabban ér vissza a csomag, mint oda. Csak és kizárólag akkor fogadnak el az átvevőhelyek visszacsomagot, ha van rajta címke a visszaküldéshez, ugyanis a romániai átvevőhelyeken nem tudnak címkét nyomtatni. Amennyiben az ügyfélnek ez nem felel meg visszaküldheti a csomagot egy tetszés szerint választott romániai szállítóval a Román depóba Bukarestben (cím: https://www.csomagkuldo.hu/…olgaltatasok). Az előbbi opció ingyenes az ügyfélnek, viszont az utóbbi nem.

Hol találom a Csomagküldő.hu szegedi depóját?

6728 Szeged, Dorozsmai út 35, Délép telep. A cím a Google térképen: https://goo.gl/…pmtppkWSHyQ8 A pontos koordináták: 46°16'16.3"N 20°05'43.4"E Szeged, Kiskundorozsma, 6728 Egy autókereskedés mellett kell bemenni a sorompón, majd egy fehér-piros új épület mellett kell elkanyarodni. A Csomagküldő.hu depó a sárga kapun belül található. Csomagfeladás webáruházaknak: munkanapokon 8–10.30 óra vagy 14.30–17 óra között.

Hol találom a Csomagküldő.hu debreceni depóját?

4031 Debrecen, István út 151. sz, behajtás a Vértesi út és a Déli sor kereszteződésénél. A depó a Fagyi Shop után található 60 méterrel. A cím a Google térképen: https://goo.gl/…47JFLdpnMV29 A pontos koordináták: 47°30'39.2"N 21°36'05.2"E Debrecen. Csomagfeladás webáruházaknak: munkanapokon 8–10.30 óra vagy 14.30–17 óra között.

Hol találom a Csomagküldő.hu budapesti depóját?

Csomagfeladás magánszemélyeknek: Teve u. 60, 47°32'23.7"N 19°04'28.2"E, munkanapokon 08:00–16:00 között. Csomagfeladás webáruházaknak a Teve utca felől: Teve u. 60, 47°32'23.7"N 19°04'28.2"E, munkanapokon 08:00–16:00 között. Vagy Csomagfeladás webáruházaknak a Forgács utca felől: Forgács utca 16, 47°32'20.8"N 19°04'25.5"E, Zing Burger mellett, munkanapokon 10:00–18:30 között.

Válaszok az átvevőhelyek részére

Átvevőhely vagyok, de nincs bankkártya terminálom, de kártyával szeretné fizetni a címzett az utánvét összegét. Mi a teendő?

Erre is van megoldásunk, a címzettnek nem kell készpénzben kifizetni az utánvét díjat, még ott sem, ahol nincs bankkártya terminál. E-mailben és SMS üzenetben a címzett egy linket kap, amelyet lekattintva, átkerül egy online fizetési oldalra, ahol kifizetheti a csomag utánvét összegét, online fizetésre alkalmas bankkártyával. Vagy a csomag átadásánál, jelszó megadásakor, Ön egy gomb megnyomásával generálhat a partner felületen egy SMS üzenetet a címzettnek, amely a fent említett linket tartalmazza. A tranzakció eredménye azonnal látható a rendszerben. 

Ha egy másik átvevőhely csomagját hozzám irányítják, kapok érte jutalékot?

Igen, a csomagokat átirányítják a nyitva tartó, illetve kevésbé leterhelt átvevőhelyekre, és a csomag fogadásáért jóváírjuk a jutalékot. Ha a csomagokat nem irányítják át rendszerileg “Úton van” állapotban maradnak. Ez esetben vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatun-kkal. 

Miért nem tudom elérni a kapcsolattartómat?

Sajnáljuk, a telefonhívások száma miatt sajnos előfordulhat, hogy a kapcsolattartója nem elérhető. Ez esetben kérjük próbálja meg pár perccel később újra hívni, vagy írjon neki egy e-mailt, és ő felveszi Önnel a kapcsolatot amilyen hamar csak lehet. 

Mi lesz a jutalékkal, ha az ügyfél a online fizetési megoldásunkon keresztül fizet?

Amennyiben Ön küldi ki az SMS-t az online fizetési linkkel, akkor jogosult az utánvét kezelésért járó jutalékra. 

Elfogadhatom a készpénzes fizetéseket?

Igen, azonban ajánljuk, hogy saját biztonsága érdekében javasolja a bankkártyával vagy az online fizetési megoldásunkon keresztül lebonyolított fizetéseket. 

Az átvevőhelyemen nincs bankkártya terminál, tudnának azonnal telepíteni nekem egyet?

Elnézést kérünk, jelenleg az új terminálok telepítése nem lehetséges, helyette a készpénzmentes, online fizetési megoldásunk használatát javasoljuk. 

Nem sikerült a fizetés a fizetési kapun keresztül. Mi a teendő?

Kérem vegye fel a kapcsolatot velünk a +421948798498 t­¬elefonszámon, 08:00 és 16:00 között. 

Megfertőződhetek, ha megérintem a csomagokat?

Erre nagyon kicsi az esély, ha betartja a javasolt óvintézkedéseket. Mosson gyakran kezet vagy használjon kézfertőtlenítőt, ha kapcsolatba kerül más személlyel, illetve csomag és készpénz átadása után is. Szintén jó megoldás a kesztyű használata. 

Szeretnék az Önök átvevőhelyévé válni!

Nagyon örülünk az érdeklődésének! Ezen a linken megtalál minden szükséges információt a folyamatról: https://www.csomagkuldo.hu/…n-partnerunk 

Honnan tudhatom meg, hogy kinyithat-e az átvevőhelyem?

A magyar kormány a koronavírus vészhelyzettel kapcsolatban több intézkedést is hozott, melyeket az adott helyzethez igazítva rendszeresen felülvizsgál és módosít. Ezek aktuális állásáról az alábbi weboldalakon tájékozódhat:

Mit tegyek, ha be kell zárnom az átvevőhelyemet?

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot az info@csomagkuldo.hu e-mail címen, vagy az alábbi telefonszámon: +36 1 400 88 06. Nyitvatartási idő: Hé – Pé: 08:00 – 18:00. Az átvevőhelyén található csomagokat át kell adnia egy szállítónak. Készítse össze a gyüjtőcsomagot, és a sofőr majd aláírja a szállítólevelet.

Válaszok a webshopok részére

Hol találok aktuális információkat a webshopok számára?

Partnereinket folyamatosan informáljuk Facebook oldalunkon, hírleveleinkben, valamint online partnerfelületünk nyitó oldalain. Továbbá vállalati blogunkban: https://blog.csomagkuldo.hu/ 

Vannak változások, korlátozások a raktári és a logisztikai műveletekben? (Folytathatjuk a szállítást?)

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy biztonságosan kézbesítsük az Ön csomagjait is. A nemzetközi átvevőhely hálózatunk elérhető, mind Magyarországon, mind külföldön! A nemzetközi logisztikai hálózatunk továbbra is megbízhatóan működik, igyekszünk minden csomagot eljuttatni címzettekhez. 

Milyen korlátozások várnak ránk a csomagjaink nemzetközi kézbesítésével kapcsolatban?

Még a jelenlegi nehéz helyzetben is készen állunk a csomagjaik legjobb színvonalú szállítására. A nemzetközi logisztikai hálózatunk továbbra is megbízhatóan működik, igyekszünk minden csomagot eljuttatni külföldre. A határellenőrzések bevezetése és a külföldi szállítók által bevezetett különféle intézkedések miatt késések várhatóak. A szállítók többsége is korlátozta szállítási kapacitását vagy csak bankkártyás fizetést fogad el. Folymatosan frissülő tájékoztatót a blog oldalunkon talál a következő linken: https://blog.csomagkuldo.hu/…orlatozasok/ 

Hogyan is zajlik a bankkártyás fizetés? (utánvétes csomag esetében)

Az utánvéttel rendelt csomagokat az átvevőhelyeken a címzettek készpénzzel és bankkártyával is ki tudják fizetni. Bankkártyával terminálon keresztül tud fizetni a címzett, ugyan úgy, mint ahogyan más üzletekben is. Viszont a címzettnek nem kell készpénzben kifizetni az utánvét díjat, még ott sem, ahol nincs bankkártya terminál. E-mailben és SMS üzenetben a címzett egy linket kap, amelyre kattintva, átkerül egy online fizetési oldalra, ahol kifizetheti a csomag utánvét összegét, online fizetésre alkalmas bankkártyával. Így sem az átadónak, sem pedig a címzettnek nem kell készpénzt kezelnie. Vagy a csomag átadásánál, jelszó megadásakor, az átvevőhely munkatársa egy gomb megnyomásával generálhat a partner felületen egy SMS üzenetet a címzettnek, amely a fent említett linket tartalmazza. A tranzakció eredménye azonnal látható a rendszerben. 

Ki határozza meg a beszedendő utánvét összegét?

Természetesen a feladó határozza meg a beszedendő utánvét összegét. 

Külföldi pénznem esetén kinek kell átváltani az összeget?

Szintén a feladónak kell átváltania az összeget az aktuális árfolyam alapján. A Magyar Nemzeti Bank legfrissebb hivatalos devizaárfolyamait itt érheti el: https://www.mnb.hu/arfolyamok 

A letölthető árjegyzék mennyire van összhangban az admin felületen lévő árjegyzékkel?

Teljes mértékben, viszont ahogyan az admin felületen is írjuk, az egy teljes és részletes árjegyzék, mely tartalmazza azokat a szolgáltatásokat is, amelyek előzetes írásbeli beleegyezés nélkül nem használhatók. Ön csak azokat a szolgáltatásokat használhatja az ottani árlistából, amelyekre az ÁSZF, ill. az Ön szerződése feljogosítja. (feladható csomagok súlyhatára) Vagyis az az árjegyzék csak TÁJÉKOZTATÓ JELLEGŰ! Kérjük, vegye ezt figyelembe! További információkért és engedélyért keresse értékesítési osztályunkat a sales@csomagkuldo.hu email címen. 

A csomag átvevőhelyre történő érkezéséről kap értesítést a vásárló?

Igen, kap értesítést, email-ben és sms-ben is.

Kitöltöttem a FELADÓ rész adatait és van egy olyan, hogy „webáruház/feladó jelzése” itt mit kell megadni?

Azt kell megadni, amit a címkén szeretne látni. Általában cégnév, webshop neve, de megadhat bármit. 

A kártyás fizetés hogyan történik az átvevő helyen, ha engedélyezem a profilban? Hogyan érkezik meg a számlámra a kártyával kifizetett összeg?

Minden általunk beszedett utánvétet a megadott számlaszámra utalunk el, heti 1 alkalommal. Az ÁSZF 3.számú melléklet bankkártyás fizetési feltételek alatt találja bővebben. Lásd: https://www.csomagkuldo.hu/…tetelek-2018 

Mennyibe kerül az utánvét? Ebben az esetben, hogy kerül az eladó számlájára majd a pénz? Ilyenkor az utánvét összegénél úgy kell beírni a fizetendő összeget, hogy a termék értéke + az utánvétkezelés dí­ja?

Minden általunk beszedett utánvétet a megadott számlaszámra utalunk el, heti 1 alkalommal. ÁSZF 3.számú melléklet bankkártyás fizetési feltételek szerint. Az utánvét kezelés díját pedig a Teljes Árajánlatunk tartalmazza, országonkénti bontásban. Lásd: https://www.csomagkuldo.hu/…tetelek-2018 A beszedendő utánvét összeget Ön határozza meg attól függően, hogy az utánvét kezelés költségét rá akarja-e terhelni a vásárlóra vagy sem. Ha nem akarja ráterhelni, akkor a beszedendő utánvét összeg a termék árával lesz egyenlő. Ha rá akarja terhelni a vásárlóra az utánvétkezelés költségét, akkor a beszedendő összeg a termék ára + az utánvét költsége lesz. 

Van-e értékbiztosítás a csomagokra?

Igen, van. Függ a választott szolgáltatótól és a megadott csomag értéktől, bővebben az ÁSZF Teljes árajánlat mellékletben. https://www.csomagkuldo.hu/…tetelek-2018 

Amikor a CSOMAGFELADÁS résznél meg kell adni, hogy pl. házhozszállítás a kiválasztott mód, akkor a felsorolt lehetőségek közül honnan látom a számomra legkedvezőbbet? Pl. kiválasztom, az egyik szolgáltatót, de másik jobb áron lett volna.

A díjakról előzetesen kell tájékozódnia és ez alapján kell szolgáltatót választani. Részletek az ÁSZF Teljes árajánlat mellékletben. Lásd: https://www.csomagkuldo.hu/…tetelek-2018 

A CSOMAG FELADÁS résznél a „rendelés száma“ a legvégén generálódik automatikusan?

Rendelési szám = a csomag megjelölése az Ön webáruházában. Amennyiben nincs automatikus rendelési szám generálása webáruházának, úgy Ön adja meg. Egy rendelési számot azonban csak egyszer lehet felhasználni. Nem utólag generálja a rendszer, hanem csomagfeladás előtt kell beírni. 

Mitől függ az utánvét összege?

A rendszer a csomag feladásakor a csomag megadott értéke alapján automatikusan kiszámítja az utánvét összegét. Részletek az ÁSZF Teljes árajánlat mellékletben. https://www.csomagkuldo.hu/…tetelek-2018 

Miért számláztak ki biztosítást, ha én nem választottam ki, hogy szeretnék?

A biztosítás a csomagfeladás elválaszthatalan része. Olyan kiegészítő szolgáltatás, amellyel a csomag veszteség, lopás, vagy sérülés esetén biztosításra kerül a benyújtásának időpontjában megadott értékig. A feltüntetett érték nem haladhatja meg a csomag tartalmának tényleges árát. A biztosítás maximális összegét az aktuális Teljes Árajánlatban határozzuk meg. Lásd: https://www.csomagkuldo.hu/…tetelek-2018 

Milyen alakú csomagot adhatok fel?

A legtöbb esetben nincs megkötése a csomagok alakjának, néhány futárszolgálatot kivéve. Ezekről a kivételekről részletesebben a Teljes árajánlatban tájékozódhat. Lásd: https://www.csomagkuldo.hu/…tetelek-2018 

A számlán nem látom a részleteket, hogy miért is fizettem. Hol látom?

A számla melléklet elérhető minden ügyfél partnerfelületén, a Számlák menüpontban. Itt részletezve megtalálja a költségket. 

Drágább lett a csomagom, mint amennyi a Teljes árajánlatban szerepelt. Miért?

Elképzelhető, hogy csomagja túlsúlyos volt, esetleg feláras szolgáltatást vett igénybe. Részletekről tájékozódjon ÁSZF-ünk Teljes árajánlat mellékletében. Lásd: https://www.csomagkuldo.hu/…tetelek-2018 

Már eltelt X idő, miért nincs még nálam/a címzettnél a csomagom?

A csomagok szállítási ideje eltérő a szállítás módjától és a célországtól függően. A várható szállítási időről adunk tájékoztatást minden egyes ország esetében, azonban ezek csak tájékoztató jellegű információk. (D = a felvétel napja; D+1: felvétel napja + 1 nap (másnap); D+2: felvétel napja + 2 nap, stb…) Lásd: https://www.csomagkuldo.hu/…ok-kulfoldre 

Regisztráltam webshopként, de miért nem tudok rögtön feladni csomagot?

Regisztrációja jóváhagyásra kell hogy kerüljön, ennek érdekében kollegánk keresni fogja Önt eMail-ben. A regisztráció jóváhagyása legkésőbb 3 munkanapon belül megtörténik, ám az esetek döntő többségében ez megvan egy munkanapon belül. 

Mi az a reklamációs asszisztens?

Webáruházak számára kialakított szolgáltatás, melynek használatával, a reklamációs csomagokat egy 9 jegyű ID segítségével a címzett visszaküldheti a webáruháznak, bármely átvevőhelyünkön leadva. Bővebb információ: https://www.csomagkuldo.hu/…olgaltatasok 

Mi az a térfogatsúly?

Az a mértékegység, melyet néhány futárszolgálat a csomagok szállítási tarifájának meghatározására használ. Kiszámításáról részletesebb információt Teljes Árajánlatunkban talál. (Lásd: https://www.csomagkuldo.hu/…tetelek-2018) Érintett országok: 

Vámügyi eljárással kapcsolatos kérdések

Miért kell vámáru-nyilatkozatot kitöltenem?

Az Európai Unión belüli csomagküldés esetén nem szükséges a vámügyintézés, viszont minden EU-n kívülre küldött csomag esetén elengedhetetlen. Szállítópartnereink jelenleg az alábbi ún. „harmadik országokba” kézbesítik az Ön csomagjait: Svájc, Lichtenstein, Oroszország, Ukrajna, USA, Egyesült Királyság. 

Nem tudom kitölteni a vámáru-nyilatkozatot. Hol kaphatok segítséget?

Az útmutatót a kitöltéshez itt találja. 

Mi az a vámtarifaszám (VTSZ)? Honnan tudom mi a vámtarifaszám?

Minden termékhez tartozik egy vámtarifaszám, mely a vámtarifa besorolása miatt rendkívül fontos. A Kombinált Nómenklatúra alapján állapítják meg, és akár évente is változhat. A vámtarifaszám besorolása befolyásolja a termék után fizetendő adó összegét. A terméke vámtarifaszámát megtudhatja például itt vagy itt

Mi az az ÁFA-azonosító (VAT registration number)?

Az Egyesült Királyságba küldött csomagot esetén az EORI-szám mellett szükséges rendelkeznie ÁFA-azonosítóval is, amelyet itt tud igényelni. 

Mi az az EORI-szám?

Az EORI-szám, más néven vámazonosító szám, egy egyedi azonosító szám a vámjogszabályok hatálya alá tartozó tevékenységekhez. EORI-számot a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ügyfélszolgálatán tud igényelni, kitöltött nyomtatvánnyal. További információkat és az igénylés módját itt találja. 

A Csomagküldő adja az EORI-számot az ügyfélnek?

Nem. EORI-számot a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ügyfélszolgálatán tud igényelni, kitöltött nyomtatvánnyal. Az EORI-számmal kapcsolatos információkat és az igénylés módját itt találja. 

Hogyan szerezhetem meg az EORI-számomat?

EORI-számot a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ügyfélszolgálatán tud igényelni, kitöltött nyomtatvánnyal. Az EORI-számmal kapcsolatos információkat és az igénylés módját itt találja. 

Van EORI-számom, de mégse tudok az Egyesült Királyságba küldeni csomagot. Miért van ez?

Az Egyesült Királyságba küldött csomagok esetén a magyarországon igényelt EORI-szám mellett szüksége lesz az egyesült királyságbeli EORI-számára is a vámáru-nyilatkozat kitöltéséhez. Emellett megkövetelik az ÁFA-azonosítót (VAT registration number) is. Az azonosítókat az alábbi elérhetőségeken igényelheti: UK EORI-szám igénylése https://www.gov.uk/eori UK ÁFA-azonosító igénylése https://www.gov.uk/…-to-register 

Mi az a 10-jegyű TARIC-kód?

Kombinált Nómenklatúrán alapul + 2 alszám jelenti a TARIC-alszámokat. Körülbelül tízezer alszámot tartalmaz és a közös vámtarifa alapját képezi. Az áruk besorolását jelzi. A besorolás befolyásolja a vámokat, jövedéki adókat, az import ÁFÁ-t, a származáskezelést, a kedvezményes vámokat és az exoport-import korlátozásokat. TARIC= Online integrált vámtarifa- adatbázis. 

Mi az a 6-jegyű HS-kód?

Harmonizált Áruleíró és Kódrendszer. A Vámigazgatások Világszervezetének rendszere a forgalmazott áruk leírására és kategorizálására. Hol találom a a Közvetett vámjogi képviseletről szóló szerződést és a meghatalmazást az adóügyi eljárásokhoz? itt

Kihez forduljak vámügyi kérdésekkel kapcsolatban?

A cégcsoport vámügyi szakértőit a customs@packeta.com e-mail címen érheti el, angol vagy cseh nyelven. 

Hol találom a Vámjogi képviseleti bizományi szerződést?

itt

Hogyan fogom megkapni az exporthoz szükséges dokumentumokat?

Az export dokumentumokat automatikusan elküldjük az Ön e-mail címére. 

Hol találok további információkat a Brexittel kapcsolatban?

A Csomagküldő.hu blogján és a NAV Brexit tudnivalókat összesítő weboldalán.